اینسایت اینستاگرام

آموزش استفاده از Insights اینستاگرام

دسته بندی :

insights اینستاگرام چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنیم ؟

بهترین زمان برای ارسال پست‌ها، ریلزها و استوری‌ها در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله، به شما نحوه پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال محتوای خود را آموزش می‌دهیم و نکات و ترفندهایی برای بهبود تعامل با مخاطبان ارائه می‌دهیم.

آموزش بهینه سازی اینستاگرام و دریافت بازدید زیاد ، این روزا دیگه داره تبدیل به نوعی خرافات میشه یه عده ای هم ادعای پیامبری و استادی در زمینه اینستاگرام دارن .

برای همه یه نسخه واحد می پیچن که در این ساعات پست بذارید و … در صورتی که بازدید خوب گرفتن از اینستاگرام بستگی به نوع مخاطب و نوع کسب و کار شما داره برای رفع همه این مشکلات اینستاگرام قسمتی رو در نظر گرفته به اسم insights که دقیقا به شما میگه که مخاطبینتون در چه روزهایی و چه ساعاتی بیشتر فعالیت دارن و این کاملا بستگی به نوع مخاطبینتون داره در این مقاله به شما یاد می دیم که چطوری از insights  اینستاگرام به خوبی استفاده کنید

چرا باید از قسمت insight اینستاگرام استفاده کنیم؟

در حال حاضر بیش از 25 میلیون پروفایل بیزنس در اینستاگرام به ثبت رسیده است. روزانه نیز حداقل 200 میلیون کاربر عادی اینستاگرام از یکی از این صفحات دیدن می‌کنند. بنابراین بسیار واضح و روشن است که کسب و کارها همگی دارن از این پلتفرم تبلیغاتی و پر مخاطب به عنوان سکوی پرتاب خود استفاده می‌کنند. اما اگر شما هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تعداد بازدید‌ها از صفحه اینستاگرامتان، نحوه تعامل کاربران با پست‌ها و همچنین بازخورد مخاطبین از استوری‌ها نداشته باشید، فعالیت در این شبکه اجتماعی پر مخاطب تنها وقت تلف کردن است. اگر نتوانید از قسمت insight اینستاگرام به خوبی استفاده کنید آنگاه ممکن است به موارد زیر دچار شوید.

  •  جامعه هدف اشتباهی را مورد هدف قرار دهید
  •  کاربران اشتباهی را به سمت وبسایت و کسب و کارتان جذب کنید
  • نظم و ترتیب خاصی در پست گذاشتن نداشته باشید
  •  در ساعت‌ها و روزهای غیر بهینه پست بگذارید
  •  از فرصت‌های ایجاد شده برای همکاری با برندها و شرکت‌ها دیگر در کامنت‌ها و استوری‌ها استفاده نکنید

بنابراین بهتر است تا به سمت استفاده از بخش insight اینستاگرام سوق پیدا کنید. اطلاعاتی که از قسمت آنالیزی اینستاگرام بدست می‌آورید، به رشد و ترقی شما کمک شایانی خواهد کرد و برای چیدن یک استراتژی بازاریابی صحیح و درست بسیار مفید خواهد بود.

نحوه دسترسی به قسمت insight اینستاگرام چگونه است؟

اینستاگرام ابزار Insights را تنها برای اکانت‌های کسب و کار (Business Account) در نظر گرفته است. اگر قصد دارید تا از مزایا و اطلاعات کاربردی بخش Insights استفاده کنید نیاز است تا یک اکانت کسب و کار برای خودتان بسازید و یا اینکه اکانت شخصی (Personal Account) خودتان را به یک بیزنس اکانت تغییر دهید.

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزنس

 تغییر پروفایل از Private به Public

ابتدا پروفایل خود را از حالت خصوصی (Private) به حالت عمومی (Public) تغییر دهید. علت اینکار هم این است که صفحات خصوصی نمی‌توانند به عنوان یک صفحه کسب و کار در اینستاگرام استفاده شوند.

انتخاب دسته بندی اینستاگرام

  1. استفاده از Insights اینستاگرام
    • اینستاگرام یک ابزار آنالیتیک به نام Insights دارد که به شما کمک می‌کند بفهمید مخاطبان شما چه زمانی بیشتر فعال هستند. برای دسترسی به Insights:
      • به پروفایل خود بروید.
      • روی منوی سه‌خطی در بالا سمت راست کلیک کنید.
      • گزینه Insights را انتخاب کنید.
      • به بخش “Your Audience” بروید تا زمان‌هایی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند را ببینید.
  1. تحلیل داده‌ها و شناسایی الگوها
    • بررسی کنید که در چه روزها و ساعاتی بیشترین تعامل (لایک، کامنت، ذخیره و اشتراک‌گذاری) را داشته‌اید.
    • ممکن است لازم باشد چند هفته داده‌ها را بررسی کنید تا الگوهای دقیقی را شناسایی کنید.
  2. آزمایش و بهینه‌سازی
    • چندین زمان مختلف را برای ارسال پست، ریلز و استوری امتحان کنید و نتایج را مقایسه کنید.
    • از ابزارهای زمان‌بندی مثل Hootsuite یا Later استفاده کنید تا بتوانید پست‌ها را در زمان‌های مختلف برنامه‌ریزی کنید و بهترین زمان‌ها را پیدا کنید.
  3. توجه به مناطق زمانی مخاطبان
    • اگر مخاطبان شما در مناطق زمانی مختلفی هستند، سعی کنید پست‌های خود را در زمان‌هایی ارسال کنید که بیشترین تعداد مخاطبان آنلاین باشند.
  4. پایبندی به زمان‌های اوج تعامل
    • طبق تحقیقات، برخی زمان‌های کلی برای ارسال پست بهینه پیشنهاد می‌شود، مانند:
      • روزهای هفته: سه‌شنبه تا پنج‌شنبه
      • ساعات: 9 صبح تا 11 صبح و 1 بعدازظهر تا 3 بعدازظهر

نکات اضافی برای بهبود تعامل

  • استفاده از استوری‌های تعاملی: سوال بپرسید، نظرسنجی‌ها و کوییزها ایجاد کنید تا تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشید.
  • توجه به کیفیت محتوا: محتوا باید جذاب و مرتبط با علاقه‌مندی‌های مخاطبان باشد.
  • پیگیری الگوریتم اینستاگرام: تغییرات در الگوریتم اینستاگرام ممکن است تاثیر زیادی بر تعاملات شما بگذارد، بنابراین به روزرسانی‌ها و تغییرات را دنبال کنید.

نمونه‌ای از Insights اینستاگرام

برای درک بهتر، یک تصویر نمونه از بخش Insights اینستاگرام ارائه می‌دهیم:

پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پست‌ها و ریلزها در اینستاگرام نیازمند تحلیل و آزمایش مستمر است. با استفاده از ابزار Insights اینستاگرام و تحلیل دقیق داده‌ها می‌توانید زمان‌های بهینه را پیدا کنید و تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که کیفیت محتوا و پایبندی به زمان‌های اوج تعامل از اهمیت زیادی برخوردار است.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *