تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟

دسته بندی :

تیزر تبلیغاتی (Teaser) در لغت به معنای «اذیت کننده» است. این واژه در صنعت سینما به فیلم تبلیغاتی کوتاهی گفته می‌شود که معمولاً بین چند ثانیه تا یک دقیقه طول می‌کشد.

تیزر بدون ارائه اطلاعات خاصی از فیلم یا موضوع آن، کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد.

در یک تیزر، معمولاً چند صحنه یا عکس از فیلم به نمایش درمی‌آید تا مخاطب با فضای فیلم و بازیگران آن آشنا شود. اما هیچ اطلاعاتی در مورد داستان فیلم به مخاطب داده نمی‌شود. این کار باعث می‌شود که مخاطب برای دانستن بیشتر در مورد فیلم، کنجکاو شود.

استفاده از کنجکاوی مخاطب

استفاده از کنجکاوی مخاطب بزرگ‌ترین ابزار تیزر است. وقتی مخاطب چیزی را می‌بیند یا می‌شنود، اما در مورد آن اطلاعات کاملی ندارد، کنجکاو می‌شود تا بیشتر در مورد آن بداند. این کنجکاوی می‌تواند باعث شود که مخاطب دست به کار شود و در اینترنت یا با دوستان و اطرافیان خود در مورد آن موضوع تحقیق کند. این کار باعث می‌شود که فیلم یا محصول مورد نظر بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

تیزرها در چه مواردی استفاده می‌شوند؟

تیزرها معمولاً برای معرفی فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی، محصولات جدید و حتی رویدادهای مهم مانند کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. تیزرها می‌توانند نقش مهمی در ایجاد آگاهی از یک محصول یا رویداد داشته باشند و مخاطبان را برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن مشتاق کنند.

تیزرهای موفق

برخی از تیزرهایی که به خوبی توانسته‌اند از کنجکاوی مخاطب استفاده کنند و مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

  • تیزر فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) که در سال 2019 منتشر شد. این تیزر با نمایش صحنه‌های کوتاهی از فیلم، توانست مخاطبان را برای دیدن فیلم هیجان‌زده کند.
  • تیزر سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) که در سال 2011 منتشر شد. این تیزر با نمایش صحنه‌های جذاب و مرموز از سریال، توانست مخاطبان را برای دیدن سریال جذب کند.
  • تیزر بازی «Red Dead Redemption 2» که در سال 2018 منتشر شد. این تیزر با نمایش صحنه‌های خیره‌کننده از بازی، توانست مخاطبان را برای تجربه بازی مشتاق کند.

نتیجه‌گیری

تیزرها ابزاری قدرتمند برای تبلیغات هستند که می‌توانند با استفاده از کنجکاوی مخاطب، توجه آنها را به یک محصول یا رویداد جلب کنند. اگر قصد دارید از تیزر برای تبلیغات خود استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که تیزر شما باید جذاب و کنجکاوی‌برانگیز باشد تا بتواند توجه مخاطب را جلب کند.

ما در آژانس تبلیغاتی فتوموتواستدیو ، بهترین پیشنهادات را برای ساخت تیزر برای شما داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *